Kapitan Polska i inni superbohaterowie
Piątek to ten dzień, kiedy zasoby energii i zapału do nauki naszych uczniów stopniały niemal do zera. Warto zatem planując lekcję wziąć to pod uwagę, by ułatwić życie im i sobie. Wtedy te ostatnie lekcje w tygodniu nie muszą być męczarnią.
Z 8.klasą rozmawialiśmy dzisiaj o superbohaterach. Poprosiłam, by każdy z uczniów dodał swoją ulubioną postać do kolekcji. Wykorzystałam wakelet, który cudownie sprawdza się do porządkowania zarówno plików z materiałami(jeśli mamy więcej treści do jednej lekcji, tematu). Taki folder następnie można dołączyć do e-dziennika lub udostępnić uczniom za pomocą poczty, lub(tak jak tym razem) utworzyć kolekcję i udostępnić ją uczniom, by dodawali swoje propozycje pasujące do danego hasła, motywu przewodniego toposu itd.
Na podstawie dodanych przez uczniów propozycji bohaterów opisywaliśmy ich, zwracając uwagę na supermoce, które posiadają poszczególni herosi. W ten sposób powstał spis cech, które powinien posiadać superbohater. W kolekcji pojawił się m.in. Kapitan Ameryka. Zadaniem uczniów było stworzenie analogii w postaci Kapitana Polski.
Inspiracją miał być utwór Lao Che, którego wysłuchaliśmy(niektórych nawet udało się porwać zza biurek) i wspólnie omówiliśmy.
P.S. Pracujemy na podręczniku Nowej Ery Nowe Słowa na start 8, jednak język polski nie jest dla uczniów ojczystym, dlatego program często jest modyfikowany i dostosowywany do ich możliwości.
Komentarze
Prześlij komentarz