Kapitan Polska i inni superbohaterowie

Piątek to ten dzień, kiedy zasoby energii i zapału do nauki naszych uczniów stopniały niemal do zera. Warto zatem planując lekcję wziąć to pod uwagę, by ułatwić życie im i sobie. Wtedy te ostatnie lekcje w tygodniu nie muszą być męczarnią.

Z 8.klasą rozmawialiśmy dzisiaj o superbohaterach. Poprosiłam, by każdy z uczniów dodał swoją ulubioną postać do kolekcji. Wykorzystałam wakelet, który cudownie sprawdza się do porządkowania zarówno plików z materiałami(jeśli mamy więcej treści do jednej lekcji, tematu). Taki folder następnie można dołączyć do e-dziennika lub udostępnić uczniom za pomocą poczty, lub(tak jak tym razem) utworzyć kolekcję i udostępnić ją uczniom, by dodawali swoje propozycje pasujące do danego hasła, motywu przewodniego toposu itd. 

Link do kolekcji - Wakelet

Na podstawie dodanych przez uczniów propozycji bohaterów opisywaliśmy ich, zwracając uwagę na supermoce, które posiadają poszczególni herosi. W ten sposób powstał spis cech, które powinien posiadać superbohater. W kolekcji pojawił się m.in. Kapitan Ameryka. Zadaniem uczniów było stworzenie analogii w postaci Kapitana Polski.


Inspiracją miał być utwór Lao Che, którego wysłuchaliśmy(niektórych nawet udało się porwać zza biurek) i wspólnie omówiliśmy.



P.S. Pracujemy na podręczniku Nowej Ery Nowe Słowa na start 8, jednak język polski nie jest dla uczniów ojczystym, dlatego program często jest modyfikowany i dostosowywany do ich możliwości.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Walentynki na zajęciach z języka polskiego(JPJO) na poziomie B1/B2.

Dzień matki na jpjo

2 lutego - Dzień Pozytywnego Myślenia. Materiały na zajęcia JPJO(B1/B2)